loading...
tarafdar to
بنیامین بازدید : 25 چهارشنبه 18 اسفند 1400 نظرات (0)

برای طراحی و ساخت روف گاردن به طور معمول می‌توانید از چمن‌های طبیعی و مصنوعی بهره بگیرید و فضایی سرسبز و دلنشین داشته باشید. البته اگر می‌خواهید فضای سبزتان طول عمر بیشتری داشته باشد، بهتر است از چمن‌های مصنوعی استفاده کنید. برای آشنایی با مزایا و معایب چم مصنوعی در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

چمن‌های مصنوعی با استفاده از یک‌سری الیاف پلاستیکی تهیه می‌شوند و انواع مختلفی دارند. هر یک از انواع مختلف چمن مصنوعی نیز دارای ویژگی‌های خاصی هستند. چمن‌های مصنوعی شباهت زیادی به چمن‌های طبیعی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها در قسمت‌های مختلف روف گاردن استفاده کنید.

دقت داشته باشید اجرای چمن مصنوعی در روف گاردن، یک کار بسیار تخصصی است و نباید آن را به دست افراد تازه کار و بی‌تجربه بسپارید زیرا ممکن است خسارت‌های زیادی به وجود بیاید. در هر صورت اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری در این زمینه به دست آورید و با مزایا و معایب چمن‌های مصنوعی نیز بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

فهرست مطالبی که در مقاله مزایا و معایب چمن مصنوعی می‌خوانید:

  • مهم ترین مزایا و معایب چمن مصنوعی در روف گاردن
  • مزایای چمن مصنوعی از نظر مقاومت و استحکام بنا
  • مزایای چمن مصنوعی از نظر قیمت و هزینه نگهداری
  • معایب
  • انواع مدل‌های چمن مصنوعی روف گاردن
  • ویژگی‌های چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن
  • ویژگی‌های چمن مصنوعی مناسب از لحاظ مقاومت UV و جنس
  • سخن پایانی

مهم ترین مزایا و معایب چمن مصنوعی در روف گاردن

همان طور که گفته شد چمن‌های مصنوعی دارای مزایا و معایبی هستند که بهتر است قبل از خرید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. آشنایی کامل با مزایا و معایب چمن مصنوعی در روف گاردن می‌تواند در انتخاب درست و ایجاد فضایی جذاب‌تر در روف گاردن به شما کمک کند.

مزایای چمن مصنوعی از نظر مقاومت و استحکام بنا

چمن مصنوعی مانند یک عایق حرارتی در سقف پشت بام عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد سرما یا گرما زیادی وارد ساختمان شود. چمن مصنوعی در روف گاردن به عنوان عایق صوتی و ضربه‌گیر نیز استفاده می‌شود و با بهره گرفتن از آن می‌توانید جلوی پخش صدا در محیط را بگیرید.

یکی دیگر از مزایای چمن مصنوعی در روف گاردن که اهمیت بسیار زیادی دارد، افزایش طول عمر سقف ساختمان است. نور شدید خورشید، گرما و سرمای بیش از حد، باران و برف به مرور زمان، باعث بروز مشکلاتی در بام ساختمان می‌شود. استفاده از چمن مصنوعی علاوه‌بر زیباتر کردن فضا، می‌تواند نقش موثری در حفاظت از بام داشته باشد و سرعت فرسایش و تخریب بام را کاهش می‌دهد.

در قسمت‌هایی از روف گاردن که سایبان یا سقف وجود دارد و نور خورشید به آن جا نمی‌تانبد نیز می‌توانید از چمن‌های مصنوعی استفاده کنید و نگران آسیب دیدن آن نباشید زیرا این چمن‌ها به نور خورشید احتیاجی ندارند. چمن‌های مصنوعی می‌توانند حدود 15 سال سالم باقی بمانند، البته این امر تا حدودی به طریقه نگهداری شما نیز بستگی دارد. به همین خاطر سعی کنید در نگهداری از آن کوتاهی نکنید.

مزایای چمن مصنوعی از نظر قیمت و هزینه نگهداری

چمن مصنوعی علاوه بر زیبایی محیط، باعث افزایش قیمت ملک می‌شود. به‌طور کلی، هرچقدر که در اجرای روف گاردن، از عناصر و المان‌های مقاوم‌تر و به‌روزتری استفاده شده باشد، قیمت ملک نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد. چمن مصنوعی همچنین قیمت مناسب و به‌صرفه‌ای دارد. برای استفاده کردن از چمن‌های مصنوعی در روف گاردن نیازی به هزینه‌های بالا ندارید و می‌توانید در هزینه‌های‌تان تا حدود زیادی صرفه‌جویی کنید.

چمن‌های مصنوعی در مقایسه با چمن‌های طبیعی به نگهداری و مراقبت کمتری احتیاج دارند و نیازی نیست دائم کار آبیاری و تمیزی را انجام دهید. این نوع چمن همیشه سرحال است و خیلی سریع نیز دچار تغییر رنگ نمی‌شود.

افرادی که از چمن‌های مصنوعی در روف گاردن استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به سم‌پاشی و استفاده از آفت‌کش‌ها ندارند زیرا این نوع چمن‌ها مورد حمله آفات قرار نمی‌گیرند. همچنین دیگر نیازی به استفاده از تجهیزات باغبانی مانند ماشین چمن‌زنی، دستگاه استریمر، چنگک، قیچی چمن، دستگاه هوادهی دستی، آب‌پاش، بیل چمن و شلنگ نیست.

چمن مصنوعی روف گاردن در تمام طول سال سبز است و در زیر نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی‌شود. این نوع چمن بهترین انتخاب برای افرادی است که به چمن‌های طبیعی آلرژی دارند، زیرا چمن‌های مصنوعی به صورت ضد حساسیت ساخته می‌شوند.

از دیگر مزایای چمن مصنوعی در روف گاردن می‌توان به نگهداری آسان آن اشاره کرد. در واقع برای نظافت چمن مصنوعی تنها به یک شلنگ برای شستشو و برس احتیاج دارید.

معایب

نصب اولیه چمن‌های مصنوعی تقریبا سخت است و نباید این کار را بدون آگاهی کافی انجام داد. زیرا ممکن است زهکشی مناسب فراهم نشود و مشکلاتی همچون راکد شدن آب به وجود آید.

یکی دیگر از معایب استفاده از چمن‌های مصنوعی، مضر بودن آن برای محیط زیست است. در واقع برای تولید چمن مصنوعی از مواد بازیافتی استفاده می‌کنند و به همین علت یک‌سری آلودگی‌ها تولید می‌شود. چمن‌های مصنوعی سریع داغ می‌شوند و ممکن است گاهی اوقات گرمای زیادی ایجاد کنند. 

هر چند سال یک‌بار باید مواد زیرسازی و پرکننده را تعویض نمایید و این امر ممکن است مقداری زمان‌بر و هزینه‌بر باشد. دقت داشته باشید که چمن‌های مصنوعی استفاده شده در روف گاردن دچار آسیب نشوند؛ زیرا در صورت نیاز به تعمیر، باید هزینه‌های زیادی را بپردازید.

یکی دیگر از معایب استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن جمع شدن آب در سطح آن است زیرا چمن‌های مصنوعی قابلیت جذب آب را ندارند و بعد از آبیاری، آب در سطح چمن باقی خواهد ماند. به طور کلی می‌توان گفت معایب چمن‌های مصنوعی زمانی زیاد است که آن را به صورت بی‌کیفیت و نامرغوب تهیه کنید.

چمن‌های مصنوعی دارای کیفیت خوب و بد هستند و مسلما برای داشتن یک چمن مصنوعی خوب باید هزینه بیشتری را بپردازید. چمن‌های مصنوعی که به صورت باکیفیت و مرغوب تولید می‌شوند، معایب زیادی ندارند و کارایی‌شان نیز بسیار عالی است. بنابراین سعی کنید هنگام خرید چمن مصنوعی، دقت خود را بالا ببرید و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

 

انواع مدل‌های چمن مصنوعی روف گاردن 

  • مدل یک‌پارچه

در سبک یک‌پارچه، بستر روف گاردن به شکل یک‌دست با استفاده از چمن مصنوعی پوشیده می‌شود. البته در برخی مواقع ممکن است برای زیباتر شدن محیط، موزائیک‌هایی با اندازه مختلف در بستر به کار برده شود.

  • مدل نواری

از چمن‌های مصنوعی در روف گاردن می‌توانید به صورت نواری نیز استفاده کنید. در این سبک چمن‌های مصنوعی را به صورت نوارهای باریک برش می‌دهند و باید از آن‌ها در حاشیه روف گاردن و قسمت‌های باریک بهره بگیرید. این نوع سبک را می‌توانید در لبه پشت بام نیز استفاده کنید.

  • مدل بین سنگی

در بعضی از روف گاردن‌ها سطح بام را با استفاده از واش بتن یا موزائیک می‌پوشانند و در بین این لایه‌ها از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. این سبک از اجرای چمن مصنوعی طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر اکثر افراد از این سبک بهره می‌گیرند.

ویژگی‌های چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن

پس از آشنایی با مزایا و معایب چمن مصنوعی در روف گاردن ، باید سراغ بهترین گزینه‌ها بروید و بستر بام خود را با استفاده از یک چمن مناسب بپوشانید.

بهترین چمن مصنوعی برای استفاده در پشت بام سبز، چمنی است که تراکم بافت و کیفیت بالایی داشته باشد. زیرا روزانه افراد زیادی در فضای روف گاردن تردد می‌کنند و ممکن است به همین علت چمن مصنوعی فشرده شود و زیبایی خود را از دست بدهد. چمن مصنوعی مورد نظرتان باید الیافی بین 20 الی 35 میلی‌متر داشته باشد زیرا الیاف بلندتر و کوتاه‌تر از این میزان، اصلا جلوه مناسبی ندارند.   

چمن‌های مصنوعی که دارای عدد دیتکس بالاتری هستند، کارایی بهتری دارند. عدد دیتکس بالاتر به این معناست که چمن مصنوعی از پاخوری قوی‌تر و ضخامت بیشتری برخوردار است.  

چمن مصنوعی روف گاردن بهتر است به گونه‌ای باشد که الیاف به کار رفته در آن پس از فشردگی، بازگشت پذیری مناسب‌تری داشته باشند و شکل اولیه خود را از دست ندهند. الیاف به کار رفته در چمن‌های مصنوعی باکیفیت، در مدت زمان کوتاه دچار آسیب نمی‌شوند و دوام بسیار بالایی هم دارند.

چمن مصنوعی مناسب از لحاظ مقاومت UV و جنس

با توجه به این که چمن مصنوعی در روف گاردن برای مدت طولانی در مقابل نور خورشید قرار دارد، باید از گزینه‌هایی استفاده کنید که در برابر اشعه‌های مضر UV مقاومت زیادی دارند. در غیر این صورت ممکن است چمن‌ مصنوعی مورد نظر رنگ اولیه خود را از دست بدهد.

برخی از چمن‌های مصنوعی باکیفیت به صورت غیر قابل اشتعال هستند و در آتش سوزی دچار آسیب نمی‌شوند. به همین علت سعی کنید سراغ چمن‌های مصنوعی بروید که این قابلیت را دارند.

یک چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن، دارای پشتوانه‌ای باکیفیت است و فیبر آن نیز به صورت غیر جاذب است. از دیگر ویژگی‌های یک چمن مصنوعی عالی می‌توان به مقاوم بودن آن در برابر سوراخ شدن اشاره کرد. چمن‌ مصنوعی‌هایی که انعطاف پذیری بالایی دارند، گزینه‌هایی بی‌نظیر هستند زیرا به سادگی آسیب نمی‌بینند و همچنین به راحتی در محل مورد نظر نصب می‌شوند.

سخن پایانی

مسلما تا این قسمت از مطلب به خوبی با مزایا و معایب چمن مصنوعی در روف گاردن آشنا شدید و می‌دانید که مزایای آن نسبت به معایبش، بیشتر است. در واقع چمن‌های مصنوعی نسبت به چمن‌های طبیعی یا دیگر کف‌پوش‌های مناسب برای روف گاردن، دوام و مقاومت بالاتری دارند و همچنین زیبایی‌شان هم بیشتر است. بنابراین سعی کنید به جای صرف کردن هزینه‌های زیاد، از چمن مصنوعی در بستر روف گاردن استفاده کنید و یک فضای فوق العاده جذاب ایجاد نمایید. با در نظر گرفتن مزایا و معایب چمن مصنوعی در روف گاردن می‌توانید از به وجود آمدن برخی آسیب‌های احتمالی جلوگیری نمایید و بهترین فضای سبز را ایجاد نمایید.

 

برچسب ها خبری , گوناگون ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 1,098
  • بازدید کلی : 4,778