loading...
tarafdar to
بنیامین بازدید : 42 شنبه 21 خرداد 1401 نظرات (0)

انتخاب گل و گیاه مناسب برای بالکن، امری بسیار حساس و مهم است که باید در انتخاب آن همه معیارهای نگهداری گل و گیاه از جمله نور، آب، میزان حرارت و... را مورد بررسی قرار دهیم. انتخاب گیاهان مناسب بالکن از جمله موضوعاتی است که نباید ساده از روی آن رد شویم.
برای سرسبز و زیباتر کردن محیط تراس و بالکن، می‌توانید از انواع گیاهان و گل‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از انواع گل و گیاه برای منزل، علاوه بر جنبه زیبایی، فواید دیگری مانند حفظ سلامت روحی و جسمی را به همراه خواهد داشت. در تراس و بالکن‌های بزرگ یا کوچک شمالی یا جنوبی می‌توانیم انواع گل و گیاه مختلف را به کار ببریم و هیچ محدودیتی در این راستا وجود ندارد؛ فقط کافیست با گیاهان مناسب بالکن و تراس آشنا شویم و هر کدام را در جای خود استفاده کنیم. با این مقاله از اسپینگر همراه ما باشید تا گیاهان مناسب بالکن را بشناسیم.

گیاهان مناسب بالکن

گل و گیاهان مناسب بالکن و یا تراس باید توانایی تحول شرایط آب و هوایی مختلف از جمله بارندگی، تابش نور مستقیم خورشید، گرد و غبار و سرما یا گرما را داشته باشند. حتما می‌دانید که نور و حرارت بالکن‌های شمالی و جنوبی با یکدیگر متفاوت است، بنابراین انتخاب گل و گیاه برای هر یک، متفاوت خواهد بود.
بالکن‌های جنوبی، نور بیشتر و گرمای کمتری داشته و بالکن‌های شمالی، نور و گرمای بیشتری دارند. در ادامه این مطلب، گیاهان مناسب تراس سبز و گیاهان مناسب برای بالکن شمالی و جنوبی را بررسی خواهیم کرد.

گیاهان مناسب تراس سبز

از جمله گیاهان مناسب تراس سبز ، گیاهان رونده هستند. خیلی از افراد، این گیاهان را برای پوشاندن تراس و یا بالکن خود از مقابل دید همسایگان، انتخاب می‌کنند.
در هنگام انتخاب گیاهان رونده، این نکته را به خاطر بسپارید که تابش نور مستقیم آفتاب می‌تواند به این گیاهان آسیب برساند. حالت رشد این گیاهان آبشاری است و می‌توانید آن‌ها را در بالکن و یا تراس، از سقف آویزان کنید و یا حتی یک داربست برای مسیر دهی به رشد آن‌ها، تدارک ببینید.
بهترین نوع گیاهان رونده برای تراس و بالکن، پیچک است؛ این گیاه گونه‌های مختلفی دارد که هرکدام از آنها برای محیط‌های بیرونی و داخلی مناسب هستند. مقاومت بالای این گیاه در برابر عوامل محیطی هم از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌رود.  
یکی از گزینه‌هایی که در برابر نور آفتاب تحمل زیادی داشته و به نور زیاد علاقه دارد، گل شمعدانی است که در انواع رنگ‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید. گل محبوبه شب نیز برای تراس یا بالکن گزینه مناسبی است، چون در تمام شب، رایحه‌ای دلپذیر را در محیط زندگی شما پخش خواهد کرد.
اگر علاقه‌مند به پخش رایحه گل در فضای تراس و یا منزل هستید، می‌توانید از گل اطلسی و یاس کمک بگیرید که در طول روز، محیط تراس خود را با رایحه خوش، دلپذیرتر خواهند کرد. برای این که بتوانید در طول شبانه‌ روز از رایحه خوش گل‌ها لذت ببرید، می‌توانید تلفیقی از این گل‌ها را انتخاب کنید.

گل‌های مناسب بالکن شمالی و جنوبی

در ادامه نمونه‌های دیگری از گل و گیاهان مناسب بالکن و تراس‌های شمالی و جنوبی را همراه توضیحات کوتاه، معرفی می‌کنیم.
گل کاغذی
یکی از گزینه‌های مناسب برای تراس، گل کاغذی است. این گل حالت رونده دارد و می‌تواند دیواری از گل را در بالکن برای‌تان ایجاد کند. از نیازهای اصلی این گل می‌توان به نور زیاد و آب کم اشاره کرد.
گل حنا
از دیگر گزینه‌های مناسب برای تراس، گل حناست. گل حنا ظاهر بسیار جذابی داشته و به نورگیری کمی‌ هم نیاز دارد. این گیاه هر روز به آبیاری نیاز دارد تا بتواند بلند شود و به خوبی رشد کند.

کالادیوم (فیل گوش)
یکی دیگر از گل‌های مناسب برای تراس و بالکن، کالادیوم است که برگ‌های قلبی شکل دارد. ترکیب رنگی این گل، سبز، صورتی و قرمز است، بنابراین مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.
گیاه توت فرنگی
توت فرنگی میوه‌ای است که شما می‌توانید آن را درون گلدان پرورش دهید. هم از جهت زیبایی و هم از جهت کاربرد، این گیاه بسیار مناسب است.
گوجه فرنگی
اگر علاقمند به کاشت میوه‌های طبیعی و گیاهان هستید و می‌خواهید به صورت مرتب از آن‌ها استفاده کنید، گوجه‌فرنگی از دیگر محصولاتی است که می‌توانید آن را در تراس و بالکن پرورش دهید. گوجه‌فرنگی توانایی رشد در گلدان یا انواع آویز را دارد. این محصول در بالکن‌ها و تراس‌هایی که نور بیشتری دارند و گرم هستند، بهترین نتیجه را می‌دهد. می‌توان گفت، بالکن‌های شمالی بهترین گزینه برای رشد گوجه فرنگی هستند.
گل رز
یکی از محبوب‌ترین گل‌های دنیا، گل رز است. اگر شما هم عاشق این گل هستید، می‌توانید در تراس و یا بالکن خود آن را پرورش دهید.
گل نسترن
نسترن نوعی گیاه است که همانند یک درختچه کوچک، حداکثر ارتفاعِ ۳ متری دارد. گل‌های رنگارنگ و خوشبوی این گیاه، باعث جلب توجه شما خواهد شد.

درختچه‌های مناسب برای تراس و بالکن شمالی و جنوبی

نخل زینتی
اگر می‌خواهید از درختچه‌ها و گیاهان خاص در تراس یا بالکن خود استفاده کنید، نخل زینتی یکی از گزینه‌های مناسب است. این گیاه مقاومت بسیار بالایی دارد. در فصل تابستان، نخل زینتی به تهویه خوب نیازمند است و در فصل زمستان می‌تواند تا دماهای ۵ تا ۱۰ سانتی گراد را تحمل کند.
درخت نارنج
درخت نارنج یک درختچه همیشه سبز به شمار می‌آید که عطر و بوی بسیار خوبی دارد. این درختچه می‌تواند هوای بسیار سرد زمستان را نیز تحمل کند، اما بهتر است قسمت برگ‌های آن را با نایلون پوشش دهید.
شمشاد
از دیگر گزینه‌های بسیار محبوب که دارای گل‌های بسیار زیباست، شمشاد نام دارد. در واقع شمشاد، یک گیاه تزئینی است که ظاهری جذاب و برگ‌های مستحکمی ‌دارد.
درخت زیتون
درخت زیتون جزو گیاهان بسیار پرطرفدار به شمار می‌آید که رنگ آن همیشه سبز است و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.
جمع بندی گیاهان مناسب برای بالکن شمالی و جنوبی
گیاهان و گل‌هایی که می‌توانید برای تزیین تراس یا بالکن استفاده کنید، بسیار متنوع است. به صورت جمع بندی، این گیاهان را مرور می‌کنیم:

گیاهان مناسب بالکن شمالی:


پيچک
هوستا 
فیل گوش یا کالادیوم
گل‌های مناسب بالکن شمالی:
گل حنا
گل گوشواره‌ای
تمام گونه‌های بگونیا
زنبق یا سوسن سفید
بنفشه 
نردبان بعقوب
زبان در قفا و گل تورنیا 
پیچ تلگرافی

گیاهان بالکنی مقاوم به سرما:
گل یخ 
نرگس
خرزهره
شب بو معمولی 
گل‌های مناسب بالکن جنوبی:
گل کاغذی 
گل انارک
نیلوفر 
گیاهان مناسب بالکن جنوبی :
عشقه
پیچ امین الدوله
شمعدانی
اقاقیا 


در این مقاله با انواع گل و گیاهان مناسب بالکن جنوبی و گل و گیاهان مناسب بالکن شمالی آشنا شدیم. ممنون که تا آخر این مقاله، همراه ما بودید. نظر شما در مورد گیاهان مناسب بالکن چیست؟ آیا تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ همچنین شما میتوانید نوشتار ( دیوار پوش سبز چیست؟ ) را نیز مشاهده کنید.

برچسب ها خبری , گوناگون ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 238
  • بازدید سال : 1,108
  • بازدید کلی : 4,788