loading...
tarafdar to
بنیامین بازدید : 22 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

امروزه که تقریباً تمامی وسایل و لوازمی که در زندگی روزمره با آن‌‌ها روبه می‌شویم از متریال‌های مصنوعی تولید شده‌اند، نیاز به چوب و مواد طبیعی برای ما بیش از پیش شده است. با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت ترموود با چوب پلاست بپردازیم.

پلاستیک، انواع فلز، شیشه و دیگر متریال‌ها؛ همه و همه متریال‌های مصنوعی‌ای هستند که اکنون نقش بزرگی در زندگی ما دارند. از کاغذ دیواری‌های پلاستیکی تا پله‌های فلزی، از نما های بتنی تا دکور های رومیزی شیشه‌ای؛ زندگی ما احاطه شده است از تمام این اشیأ زیبا اما مصنوعی و اکنون بیش از هر زمانی به چیزی که به ما حس زندگی و طبیعت را بازگرداند احتیاج داریم.

تفاوت ترموود با چوب پلاست

می‌توانید فهرست تفاوت ترموود با چوب پلاست را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • چوب طبیعی
  • ترموود
  • چوب پلاست
  • مزایا و معایب چوب پلاست
  • تفاوت ترموود و چوب پلاست
  • سخر آخر

شاید استفاده از متریال‌های مختلف با طرح چوب کافی باشد و اکنون نیاز به کمی چوب واقعی در محیط زندگی و اطراف آن داریم. اما آیا واقعاً در حال حاضر استفاده از چوب انتخابی منطقی است؟ استفاده و نگهداری از چوب به عنوان یک متریال واقعی در ساخت و ساز یا حتی اقلامی کوچک‌تر سختی‌های زیادی به همراه دارد که برخی اوقات باعث می‌شود اینطور به نظر برسد که انتخاب‌هایی بهتر از چوب نیز وجود دارند و استفاده از چوب، به هیچ عنوان ارزش این سختی‌ها و مشکلات را ندارد. اما آیا اگر چوبی داشته باشیم که از تمامی این مشکلات فارغ باشد، باز هم ترجیح می‌دهید از آن استفاده نکنید؟

متریال‌های مختلفی وجود دارند که از چوب تشکیل شده‌اند؛ متریال‌هایی که از ترکیب چوب با دیگر متریال‌ها و یا تنها چوب اما با نحوه تولیدی متفاوت عرضه می‌شوند. ترموود و چوب های پلاست از جمله بهترین این موارد در استفاده‌های دکور و دیزاین هستند. اگر عاشق چوب هستید و نیاز دارید کمی از دنیای مصنوعی فاصله گرفته تا حال بهتری داشته باشید و نگهداری از چوب در دیزاین‌های مختلف کار دشواری برای شما است، بهترین انتخاب شما می‌تواند استفاده از چوب‌هایی همچون ترموود و چوب پلاست باشد. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با ترموود و چوب پلاست آشنا، و به مقایسه ترموود با چوب پلاست بپردازیم تا تفاوت ترموود و چوب پلاست را بیان کنیم و مزایا و معایب ترموود و چوب پلاست را بیابیم. با ما همراه باشید.

چرا نباید از چوب طبیعی استفاده کنیم؟

قارچ‌ها و حشراتی همچون موریانه یکی از دلایلی است که نباید از چوب در دکوراسیون و یا دیزاین استفاده کنیم. راه های زیادی برای جلوگیری از حجوم قارچ‌ها و یا موریانه‌ها به چوب وجود دارد اما هیچکدام قطعی نیستند و هیچ راهی برای جلوگیری قطعی و دائمی آن‌ها وجود ندارد. همچنین آب و رطوبت می‌تواند چوب‌ها را از بین ببرد و به شکل زشت و کثیفی درآورد که قطعاً مورد پسند هیچ یک از ما نیست. یکی دیگر از دلایلی که چوب نمی‌تواند گزینه خوبی برای استفاده باشد، آتش سوزی است! اگر طی اتفاقی در مکانی که از چوب استفاده کرده‌اید حریق ایجاد شود، چوب‌ها خیلی زود می‌سوزند و به گسترش حریق کمک می‌کند. با این تفاسیر، تنها راه ممکن برای استفاده از چوب در دکوراسیون منزل، باغ‌ها، روف‌ گاردن‌ها و دیگر مکان‌ها، استفاده از چوب‌های نیمه مصنوعی همچون ترموود و چوب پلاست است که می‌تواند کاملاً بی‌خطر و زیبا باشد. در ادامه به تفاوت ترموود و چوب پلاست و مزایا و معایب ترموود و چوب پلاست خواهیم پرداخت.

ترموود چیست؟

ترموود یا چوب ترمو(معادل فارسی ترموود) نوعی چوب است که بدون استفاده از متریال‌های مصنوعی و تنها با حرارت دیدن ساخته می‌شود. چوب‌ها در مدت زمان مختلف، و در دما‌ های مختلف تحت تاثیر گرما قرار می‌گیرند تا نتیجه‌ای که به آن ترموود می‌گوییم به دست آید. ترموود ها در مدل‌های متنوعی عرضه می‌شوند، زیرا چوب‌های مختلفی در ساخت آن‌ها به کار رفته است و نحوه تحت گرما قرار گرفتن و دیگر موارد تولید آن‌ها نیز متفاوت است.

ترموود ها کاربرد های متنوعی دارند؛ اغلب از ترموود در دکوراسیون‌های داخلی، استخر و سونا، روف گاردن، پله، نرده، آلاچیق، درب، پنجره و... استفاده می‌شود. همین طیف وسیع استفاده‌های ترموود، یکی از بارز ترین ویژگی‌های آن است و با توجه با ظاهر زیبایی که دارد، می‌تواند در هر مکانی که فکرش را بکنید استفاده شود و امکان لمس چوب واقعی را برای شما به ارمغان آورد.

اگر به چوب‌های گرما دیده و زیبای ترموود علاقه دارید و فکر می‌کنید که از حضور آن‌ها در محیط زندگی، کار و یا تفریح خود لذت خواهید برد، شما می‌توانید در موارد بسیار زیادی از ترموود استفاده کنید. در غیر این صورت، شاید چوب های پلاست برای شما مناسب‌تر و دل‌انگیز تر باشند، پس در ادامه نوشتار تفاوت ترموود با چوب پلاست همراه ما باشید تا با چوب پلاست نیز آشنا شوید.

 

چوب پلاست

چوب پلاست نوعی چوب نیمه مصنوعی است که کاربرد های متفاوتی برای استفاده در محیط‌ها و دکوراسیون‌های مختلف دارد. همانطور که از نام چوب پلاست پیداست، چوب های پلاست از ترکیب چوب با پلاستیک تشکیل شده‌اند. چوب پلاست معمولاً از ترکیبی نصف نصف از خرده چوب‌ها و متریال‌های ترموپلاستیکی مختلفی تشکیل شده است. متریال‌های ترموپلاستیکی در دمای بالا ذوب می‌شوند و بعد، با خرده چوب‌ها ترکیب می‌شوند تا به چوب پلاست تبدیل شوند. در نهایت متریال نهایی از جمله رنگ به آن اضافه می‌شود که بنا به استفاده، کاملاً متفاوت و منحصر به فرد است.

چوب‌های پلاست از مقاوت خوبی برخوردارند و می‌توانند همانند هرگونه چوب دیگری، با ساده‌ترین ابزار های چوب‌بری و نجاری بر آن‌ها تغییر ایجاد کرد و با آن‌ها هرچه که قصد دارید را بسازید. همچنین چوب‌های پلاست از ظاهر شیک، فانتزی و مدرنی برخوردارند که بنا به سلیقه شما، می‌توانند محیطی خاص را برایتان ایجاد کنند.

اگر به محیط‌های فانتزی علاقه بیشتری دارید و لمس چوب‌های نیمه پلاستیکی همان حس چوب‌های طبیعی را برای شما ایجاد می‌کنند، چوب پلاست می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. در ادامه نوشتار تفاوت ترموود با چوب پلاست، قصد داریم مزایا و معایت هر دوی آن‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم تصمیم بهتری برای انتخاب متریال مناسب بکنیم. با مزایا و معایب ترموود و چوب پلاست همراه ما باشید.

مزایا و معایب ترموود

ترموود ها به دلیل گرما دیدن در مرحال تولید، دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی می‌شوند که می‌تواند باعث ایجاد حس رضایت برای استفاده کنندگانش شود. چوب ترمو یا ترموود، مقاومت بالایی در مقابله با رطوبت دارد و همچنین خاصیت اشتعال زایی نسبتاً پایینی نسبت به دیگر چوب‌ها دارد. این چوب‌ها در حمله قارچ‌ها و انوع حشرات از جمله موریانه‌ها مقاوم هستند و نیازی به نگرانی برای حمله حشرات ندارید.

ترموود ها بسیار عایق صدا هستند و وزن خیلی پایینی دارند. نصب آن‌ها زمان کمتری می‌برد و شما می‌توانید در کمترین زمانی که فکرش را می‌کنید، آن‌ها را در محیط مورد نظر خود نصب و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در حوادثی همچون زلزله یا طوفان، از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

ترموود ها چوب‌های بسیار خوب و پر کاربردی هستند و به سختی می‌شود عیبی از آن‌ها یافت؛ اما شاید بتوان گفت که یکی از بزرگترین معایب ترموود ها که باعث می‌شود نخواهید به سمت آن‌ها بروید، هزینه بالای آن‌ها نسبت به دیگر چوب‌ها باشد که باعث می‌شود امکان استفاده از آن برای تمامی افراد، مقدور نباشد. با این‌ حال، اگر بتوانید هزینه ترموود ها را پرداخت کنید، بی‌شک یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما خواهند بود.

مزایا و معایب چوب پلاست

چوب های پلاست نیز همانند ترموود ها دارای ویژگی‌های بسیار زیادی هستند. ترکیب چوب با متریال‌های مختلف ترموپلاستیکی، باعث ایجاد نتیجه‌ای خاص و جدید می‌شود که کاربرد های متنوع و فراوانی دارند.

چوب های پلاست، دقیقاً همانند ترموود ها در برابر حمله حشراتی مانند موریانه و یا قارچ زدگی مقاوم هستند و انتخاب خوبی برای فارغ شدن از دغدغه حشرات موزی هستند. همچنین چوب های پلاست به نسبت ترموود ها از نفوذ آب کمتری برخوردارند و تقریباً مقدار بسیار زیادی از آب، به آن‌ها جذب نخواهد شد و در نتیجه سالم‌تر خواهد ماند.

چوب های پلاست مقاومتی بالایی در برابر آفتاب دارند و حتی آن‌ها نیز عایق‌های صدای قدرتمندی هستند. همچنین این چوب‌ها به سختی دچار خراش دیدگی می‌شوند و ظاهر زیبای آن‌‌ها، زمان زیادی به همراه شما خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت چوب‌های پلاست نسبت به ترموود، هزینه بسیار پایین آن است. اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید از پس هزینه‌های ترموود بربیایید، احتمالا چوب های پلاست به شما برای ساخت و تکمیل محیط مورد نظرتان کمک بزرگی خواهند کرد.

می‌توان بزرگترین ایراد چوب‌های پلاست را در جنس آن‌ها پیدا کرد. چوب های پلاست از ترکیب با پلاستیک ساخته شده‌اند و به این ترتیب، نمی‌توانند آن حس واقعی و زیبای لمس چوب را برای شما ایجاد کنند و درعوض، حس مصنوعی بودن را به شما می‌دهند که در این مورد ترموود ها گزینه خیلی بهتری هستند.

اگر تا اینجا تصمیم خود برای انتخاب چوب مورد نظر را نگرفته‌اید، با ما همراه باشید که قصد داریم آن دو را در کنار هم بگذاریم و تفاوت ترموود با چوب پلاست برای شما بگوییم.

تفاوت ترموود و چوب پلاست

در مقایسه ترموود با چوب پلاست، می‌توان شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیاری را در میان آن‌ها یافت که انتخاب را برای شما آسان‌تر خواهند کرد.

ترموود و چوب پلاست، هر دو ویژگی‌های مثبت زیاد مشابهی دارند که به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ هردوی آن‌ها نسبت به قارچ‌ها و حشرات موزی بسیار مقاوم هستند و تقریباً مشکلی از این بابت ندارند. در برخورد با آب و رطوبت، ترموود ها به خوبی عمل می‌کنند اما چوب‌ های پلاست عملکرد خیلی بهتر و قوی‌تری دارند و تقریباً در برابر آب، غیر قابل نفوذ هستند. در مقابله با آتش نیز به همین ترتیب عمل می‌کنند؛ ترموود ها تقریبا برخورد مناسبی با آتش و حریق دارند اما چوب های پلاست عملکرد خیلی بهتری را ارائه می‌دهند؛ چوب های پلاست در کمتر مواقعی دچار حریق می‌شوند، آن‌ها به دلیل وجود پلاستیک زیاد، در برخورد مستقیم با آتش خواهند سوخت اما به سادگی دچار ایجاد و آغاز حریق نمی‌شوند و امنیت بالاتری را ارائه می‌دهند.

شاید بتوان گفت اصلی ترین تفاوت ترموود با چوب پلاست، در جنس و قیمت آن‌ها است. همانطور که در بالا گفتیم، جنس ترموود ها کاملاً از چوب است و فقط گرما دیده است اماً جنس چوب‌های پلاست ترکیبی از خرده چوب و پلاستیک است و این قضیه باعث می‌شود که نتوانید حس وجود یک چوب واقعی را با چوب پلاست ایجاد کنید اما در عوض، ترموود ها همچون یک چوب واقعی، حس خوشایندی را هنگام لمس آن‌ها برای شما ایجاد می‌کنند. اما وقتی صحبت از هزینه‌ها شود، چوب های پلاست یک امتیاز مثبت دارند و شما می‌توانید آن‌ها را با هزینه بسیار کمتری نسبت به ترموود ها تهیه کنید.

سخن آخر

اگر به طبیعت علاقه بیشتری دارید و می‌توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید، قطعاً ترموود ها انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهند بود اماً اگر بودجه‌ای محدود دارید و یا بیشتر به طرح‌های فانتزی و مدرن علاقمند هستید، می‌توانید چوب های پلاست را برای استفاده در محیط مورد نظر انتخاب کنید. از همراهی شما تا انتهای نوشتار تفاوت ترموود با چوب پلاست سپاس‌گزار هستیم..

 

 

 

 

برچسب ها موضوعات , خبری , گوناگون ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 209
  • بازدید سال : 1,079
  • بازدید کلی : 4,759