loading...
tarafdar to
بنیامین بازدید : 27 دوشنبه 29 فروردین 1401 نظرات (0)

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چتر روف گاردن چیست ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

اگر از آن دست افرادی هستید که ترجیح می‌دهند اوقات فراغت، استراحت یا دورهمی‌های دوستانه را در نزدیکی طبیعت سپری کنند، پس احتمالا با روف گاردن‌ها آشنا هستید.  

همانطور که می‌دانید، روف گاردن‌ها همان فضاهای سبزی هستند که در بالای انواع ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و تجاری ساخته می‌شوند و روش‌های مختلفی برای اجرا و دکوراسیون آنها وجود دارد. یکی از عناصر کاربردی که در بسیاری از روف گاردن‌ها استفاده می‌شود و تاثیر زیادی بر زیبایی و همچنین کنترل نور و سایه دارد، انواع چتر روف گاردن است.

شاید با خود بگویید چتر روف گاردن چیست و چه کاربرد‌هایی دارد، برای یافتن پاسخ سوال‌های خود با ما همراه باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله می‌خوانید:

  • چتر روف گاردن چیست
  • ویژگی های چتر روف گاردن
  • انواع چتر روف گاردن
  • چتر روف گاردن ثابت
  • چتر روف گاردن متحرک
  • سایبان‌های چتری
  • مزایا و معایب چتر روف گاردن
  • کلام آخر

 

چتر روف گاردن چیست

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، روف گاردن‌ها فضاهای سبزی هستند که در بام ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و تجاری ساخته می‌شوند. این سازه‌ها انواع مختلفی دارند و با هدف و سلیقه خاصی طراحی می‌شوند. برای مثال در بام انواع ساختمان‌ها می‌توان محیط‌هایی را برای  تفریح، فضای بازی، سایه و پناهگاه، کنترل دما، بهبود معماری و ایجاد محیط مناسب زندگی برای پرندگان و یا به سادگی به عنوان یک منطقه سبز، ‌طراحی و اجرا کرد.

شما از این سازه‌های جذاب می‌توانید در تمامی ساعت‌های روز استفاده کنید و یک محیط دنج و آرام را برای خود، خانواده و دوستان‌تان فراهم کنید.

برای استفاده از روف گاردن در یک بعد از ظهر بسیار آفتابی نیازمند یک سایبان برای جلوگیری از تابش مستقیم امواج خورشید هستید.

شما می‌توانید با استفاده از یک چتر روف گاردن از تابش مستقیم امواج خورشید جلوگیری کنید. در ادامه قصد داریم انواع چتر روف گاردن و کاربرد چتر روف گاردن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های چتر روف گاردن

به طور کلی چترهای روف گاردن در پنت هاوس‌ها و برج‌های بزرگ به کار می‌روند تا از تابش مستقیم خورشید و بارش برف و باران جلوگیری کنند.

میزان مقاومت و کاربرد این محصولات به جنس چتر‌ها بستگی دارد. جنس این چترها معمولا از جنس برزنت بوده که مقاومت بسیار بالایی در برابر تابش نور خورشید دارند و دچار تغییر رنگ نخواهند شد.

از دیگر جنس‌های چترهای روف گاردن می‌توان به PVC  و پلی استر اشاره کرد. این جنس‌ها از وزن بسیار کمتری برخوردارند که حمل محصول را برای عموم مردم آسان‌تر کرده است.

اکثر چترهای روف گاردن از پایه‌هایی برخوردارند که قابل تنظیم هستند، از این رو می‌توانید چترهای روف گاردن را به هر ارتفاعی که دوست دارید تغییر دهید.

جالب است بدانید که این محصول جذاب را می‌توانید به دو صورت پایه در وسط و یا پایه در بغل خریداری کنید. ولی باید به این نکته توجه کنید که در صورت عدم مقاومت پس از مدت کوتاهی، چتر دچار مشکل خواهد شد و شما نمی‌توانید از چتر روف گاردن بهره ببرید.

 

انواع چتر روف گاردن

حال که پاسخ سوال چتر روف گاردن چیست را تا حدی متوجه شدیم بهتر است با انواع چتر روف گاردن آشنا شویم. چتر روف گاردن به دو دسته چتر روف گاردن ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند که در ادامه،‌ بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.  

چتر روف گاردن ثابت

چتر روف گاردن ثابت همانند دیگر چترها، مقاوم به نور و بارش برف است. این نوع چتر دارای جک هیدرولیکی بوده که از قابلیت جمع شوندگی برخوردار است.

این ویژگی باعث می‌شود تا افراد زمانی که به این چتر نیازی ندارند آن را جمع کنند و از آب و هوای محیط بهرمند شوند.

چتر روف گاردن متحرک

یکی دیگر از انواع چتر روف گاردن ، چتر روف گاردن متحرک بوده که در کنار تمام ویژگی‌های خوب چترها، دارای یک موتور الکتریکی بوده که با کمک ریموت، چتر روف گاردن را باز و بسته می‌کند.

این نوع چتر‌ها نمونه‌ای دیگر هم دارند که با نام سقف برقی شناخته می‌شوند. همانطور که از اسم‌ آن پیداست، این محصول با استفاده از برق کار می‌کند و نسبت به دیگر چترهای روف گاردن گران‌تر است و بیشتر در محیط‌های تجاری و رستوران‌ها کاربرد دارد.

تنها مشکل این دست از چتر‌های روف گاردن این است که در تمام فصول سال کاربرد ندارند و تنها در فصل‌های بهار و تابستان که رطوبت کمتر است، به کار می‌روند. اگر قصد خرید و استفاده این نوع از چتر‌ها دارید حتما به این موضوع دقت کنید.

 

سایبان‌های چتری

به طور کلی چتر روف گاردن یک نوع سایبان بوده که در روف گاردن‌ها کاربرد دارد. شاید با شنیدن اسم سایبان ناخودگاه به یاد سایبان‌های چتری در فضاهایی نزدیک به ساحل در یک روز گرم تابستانی می‌افتید، چرا که همه ما این نوع از سایبان‌ها را دیده‌ایم.

 اما باید گفت که تنها استفاده این محصولات در کنار ساحل‌ها و باغ‌ها نیست و در جاهای بسیاری همچون کافه‌ها و رستوان‌ها هم به کار می‌روند.

این سایبان‌ها همانند چتر روف گاردن عمل می‌کنند. ولی از لحاظ جنس و طراحی تفاوت‌های بسیاری دارند. به طور کلی سایبان‌ها وسیله‌های بسیار زیبایی هستند که در کنار تزئین محیط در برابر نور آفتاب و باراش باران هم از شما محافظت می‌کنند.

چتر این سایبان می‌تواند پارچه ترانزیتی، فلکسی و یا کتان باشد. این پارچه‌ها کاملا ضد آب و نسوز هستند. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که بارش باران و برف زیاد است بهتر است از پوشش نایلونی در اطراف آن استفاده شود تا سایبان در روزهای پربارش نیز قابل استفاده باشد.

 

مزایای چتر روف گاردن 

اصلی‌ترین مزیت چتر روف گاردن،‌ درواقع همان کاربرد اصلی چتر است؛ یعنی از تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری می‌کند. نشستن زیر سایه چتر روف گاردن می‌تواند لذت از روز آفتابی را بیشتر کند. چتر روف گاردن همچنین از تابش مستقیم نور به مبلمان جلوگیری کرده و مانع از رنگ‌پریدگی و پوسیدگی آنها می‌شود.

با چتر روف گاردن همچنین می‌توانید هر بخشی از فضای سبز خود را به محیطی برای نشیمن تبدیل کنید، باغبانی کنید و بدون محدودیت از هر فضای سبز خود بهره‌مند می‌شوید.

کلام آخر

اگر از افرادی هستید که به محیط‌های سر سبز علاقه دارید، ولی نمی‌توانید به دل طبیعت بروید و دوست دارید از فضاهای طبیعی بهرمند شوید،‌ یکی از روش‌های مناسب این است که از روف گاردن‌ها استفاده کنید تا محیطی شبیه به طبیعت را برای شما ایجاد کنند.

روف گاردن‌ها سازه‌هایی هستند که در تمام فصول سال در هر زمانی کاربرد دارند. چرا که چترهای روف گاردن طوری طراحی شده‌اند که از بارش برف و باران جلوی گیری می‌کند و اجازه نمی‌دهند نور آفتاب به طور مستقیم با شما برخورد کند.

برچسب ها خبری , گوناگون ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 243
  • بازدید سال : 1,113
  • بازدید کلی : 4,793