loading...
tarafdar to
بنیامین بازدید : 30 یکشنبه 19 دی 1400 نظرات (0)

روف گاردن‌ها می‌توانند فضایی رویایی را در پشت بام شما ایجاد کنند. اما آبنمای روف گاردن می‌تواند جان تازه‌ای به روف گاردن شما ببخشد.

فرقی نمی‌کند که به دنبال مکانی برای استراحت هستید یا اینکه به فضایی برای مهمانی‌ها نیاز دارید؛ درهرصورت، روف گاردن‌ها فضایی رویایی و زیبا را در پشت بام منزل شما ایجاد می‌کنند که می‌توانید ساعاتی در طول روز را خالی از هرگونه مشغله ذهنی در آن‌جا بگذرانید. برای خود قهوه‌ای سرو کنید و به کتاب خواندن بپردازید و یا چشمان خود را ببندید و به موسیقی مورد علاقتان گوش فرا دهید. مثال‌های زیادی از کاربردهای روف گاردن وجود دارد؛ اما این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید چگونه از این فضای آرام و زیبا استفاده کنید.

یکی از عناصر مهمی که بر زیبایی روف گاردن تاثیر زیادی دارد، آبنمای روف گاردن است. با طراحی آبنما در روف گاردن و اجرای آبنما در روف گاردن می‌توانید تاثیر آرامش‌بخش محیط را افزایش دهید.

آبنمای روف گاردن

می‌توانید فهرست انواع آبنما در روف گاردن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • آبنمای منظم
  • آبنمای غیر منظم
  • آبنمای ثابت
  • آبنمای متحرک
  • آبنمای دیواری خیس
  • آبنمای دیواری پارچه‌ای
  • آبنمای موزیکال
  • آبنمای آتشین
  • سخن آخر

استفاده از آبنمای روف گاردن می‌تواند زیبایی مکان شما را دوچندان کند و غیر از منظره‌ای زیبا، صدایی آرام‌بخش و دلنشین نیز در گوش‌های شما ایجاد کند. انواع مختلفی از آبنماهای روف گاردن وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان، طراحی آبنما در روف گاردن خود را انتخاب کنید. با اجرای آبنما در روف گاردن می‌توانید بوی هوای مرطوب را حس کنید و به صدای آب که روح انسان را در هر فعالیتی تسکین می‌دهد، گوش فرا دهید و با انرژی بیشتری به کارهای‌تان بپردازید.

در ابتدا باید از بین انواع آبنما در روف گاردن گزینه مناسب را انتخاب کرده تا درنهایت به مطلوب‌ترین نتیجه ممکن برسید. آبنماها از نظر ظاهر به دو دسته منظم و غیرمنظم تقسیم می‌شوند. پس از اینکه ظاهر کلی آبنما را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب چگونگی پمپاژ و جریان آب می‌رسد که به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شود. در نهایت و بعد از انتخاب موارد ذکر شده، باید دیزاین مورد نظر را انتخاب کنید که آخرین گزینه در اجرای آبنما در روف گاردن است. با ما همراه باشید تا شما را با انواع آبنما در روف گاردن آشنا کنیم.

طراحی آبنما در روف گاردن به صورت منظم

همانطور که در بالا ذکر شد، هر آبنمای روف گاردن از نظر شکل کلی، به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن آبنمای منظم نام دارد. در آبنماهای منظم، همه چیز به شکل هندسی و تقریباً قرینه ساخته شده است؛ سنگ‌ها و دیگر موارد تزئینی در مکان کاملاً مشخصی قرار گرفته‌اند و اثری زیبا را به ارمغان می‌آورند. همچنین، مجسمه‌ها نیز در مکان مشخصی قرار گرفته‌اند و هیچ تضادی با محیط ندارند.

در آبنمای منظم، پمپ‌های آب‌ نیز در مکان مشخصی به طور مهندسی شده قرار می‌گیرند و فاصله‌های مشخصی با دیگر پمپ‌ها دارند. اگر اعتقاد دارید که هرچیز باید دقیقا سر جای خودش باشد و هیچ تناقضی در آرایش آبنمای روف گاردن شما وجود نداشته باشد، احتمالا آبنماهای منظم برای شما مناسب هستند.

طراحی آبنما در روف گاردن به صورت غیر منظم

دومین نوع از شکل کلی آبنمای روف گاردن ، آبنمای غیر منظم است. در آبنمای غیر منظم، معمولا هیچ تقارنی وجود ندارد و ظاهری طبیعی بر آبنما حاکم است. اینگونه از آبنماها معمولاً ظاهری کلاسیک و یا سنتی دارند و از خاک، سنگ و گیاهان مصنوعی تشکیل شده‌اند.

همچنین در آبنمای غیر منظم، پمپ‌های آب نیز در مکان مشخصی قرار ندارند و جوری تنظیم می‌شوند که بنظر برسد همه چیز طبیعی است و فضایی مانند یک رود و یا یک آبشار ساخته شود که منظره بسیار زیبایی را تشکیل می‌دهد.

اجرای آبنما در روف گاردن به شکل ثابت

به طور کلی دو نوع جریان آب در آبنمای روف گاردن وجود دارد. می‌توان گفت که آبنمای ثابت، ساده‌ترین طراحی آبنما در روف گاردن است. اگر شما سادگی را به شلوغی ترجیح می‌دهید، آبنمای ثابت برای شما ساخته شده است. معمولا آبنماهای ثابت، به طوری تنظیم شده‌اند که آب را به طور کاملا یکنواخت پمپاژ کنند؛ به نحوی که قابل تغییر نباشد.

معمولاً در آبنماهای ثابت، آب به صورت فواره‌ای و یا آبشاری جریان دارد؛ به طوری که بتوانید همانند یک رود یا چشمه در طبیعت به آن‌ها نگاه کنید. آب در آبنمای ثابت، جریان ثابتی دارد که باعث حواس پرتی نمی‌شود و در عوض، حس آرامش را به وجود می‌آورد.

اجرای آبنما در روف گاردن به شکل متحرک

اگر شما علاقه‌ای به یکنواختی و چرخه‌های تکرارشونده ندارید و به کمی تنوع در آبنمای روف گاردن‌تان نیاز دارید، پیشنهاد ما برای شما، آبنماهای متحرک هستند. پر استفاده‌ترین مدل از آبنما‌های متحرک، آبنماهای فواره‌ای هستند. برخلاف آبنمای ثابت که آب ‌را به صورت ساده و یکنواخت در آبنما جاری می‌کند، آبنماهای متحرک قابل تغییر هستد و می‌توانید با توجه به میل خودتان، نوع حرکت و سرعت آن‌ را تغییر دهید.

معمولاً آبنماهای متحرک به دو صورت مکانیکی و الکترونیکی قابل کنترل هستند. شما می‌توانید میزان ارتفاع آب، فاصله بین هر حرکت، میزان بالا ماندن آب و دیگر گزینه‌های مختلف را با استفاده از شیرهای آب و یا کنترلر دیجیتالی آبنمای متحرک روف گاردن خود تغییر دهید. ترکیب آبنماهای متحرک با نورپردازی مناسب می‌تواند جان تازه‌ای به روف گاردن شما بدهد و فضایی شیک و زیبا را تشکیل دهد. آبنمای موزیکال، یکی از بهترین گزینه‌های آبنمای متحرک است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اکنون که با انواع شکل کلی آبنما و انواع جریان آب در آبنمای روف گاردن آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با انواع دیزاین آبنما آشنا شوید و با توجه به سلیقه‌تان، دیزاین مورد نظر را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

آبنمای دیواری خیس

معمولا آبنماهای دیواری به دو دسته تقسیم می‌شوند. اصولاً دسته اول آن‌ها به نام آبنمای دیواری خیس معروف هستند. آبنماهای دیواری خیس معمولا از یک دیوار مصنوعی تشکیل شده‌اند که در آن حفره‌هایی وجود دارد که آب از آن‌ها به بیرون پمپاژ می‌شود. در برخی از مدل‌ها نیز، پمپ آب در بالای دیوار قرار دارد و آب به طور ثابت بر روی دیوار جاری می‌شود و به پایین می‌رود.

آبنماهای دیواری خیس انواع مختلفی دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه و یا دیزاین مکان قرارگیری، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از پرطرفدارترین آن‌ها، مدل سنگی است که دیوار آبنما، از سنگ‌های واقعی و یا سنگ‌های مصنوعی تشکیل شده است که آب در میان آن‌ها جاری می‌شود. آبنماهای دیواری مدرن نیز وجود دارند که معمولا از سطحی صاف با طرح‌های مختلف و یا شیشه تشکیل شده‌اند و نمای زیبایی را به روف گاردن شما می‌بخشند. این مدل از آبنماها معمولاً به صورت آبنمای ثابت عرضه می‌شوند که آب در آن‌ها جریانی ثابت و غیرقابل تغییر دارد.

آبنمای دیواری پارچه‌ای

همانطور که در بالا ذکر شد، دو مدل اصلی از آبنماهای دیواری وجود دارد که دومین نوع از آبنماهای دیواری، آبنمای دیواری پارچه‌ای نام دارند. در آبنماهای دیواری پارچه‌ای، معمولا آب از یک یا چند حفره به صورت ثابت و پر فشار سرازیر می‌شود که در آن، آب به شکل یک "پارچه" ثابت در می‌آید که منظره خیلی زیبایی را برای شما می‌سازد.

آبنماهای پارچه‌ای نیز انواع مختلفی دارند و می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان، طرح دلخواه را انتخاب کنید؛ اما معمولا آبنماهای پارچه‌ای مدرن طرفدار بیشتری دارند و از آن‌ها در روف گاردن و دیگر مکان‌ها استفاده می‌شود که متشکل از یک سطح صاف، و یک یا چند دریچه آب هستند. آبنماهای دیواری پارچه‌ای می‌توانند منظره زیبایی در روف گاردن شما ایجاد کنند و با صدای دلنشین‌شان، لحظاتی خوش را برای شما به ارمغان بیاورند. آبنماهای دیواری پارچه‌ای، هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک موجود هستند که می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید.

آبنمای موزیکال

اگر به موسیقی علاقه دارید و ترجیح می‌دهید در ساعات فراغت خود به موسیقی گوش فرا دهید، هیچ گزینه‌ای بهتر از آبنمای روف گاردن موزیکال برای شما وجود ندارد. به آبنمای موزیکال، آبنمای هارمونیک نیز گفته می‌شود. آبنماهای موزیکال صدا را می‌شنوند، موسیقی را تشخیص می‌دهند و شروع به رقصیدن با آن می‌کنند! فرقی ندارد که به موسیقی‌های آرام علاقه دارید یا نیازمند به کمی هیجان در موسیقی خود هستید؛ چراکه در هر صورت، آبنماهای موزیکال، حرکت خود را با سرعت و نوع ریتم هر نوع موسیقی‌ای وفق می‌دهند.

اکثر آبنماهای موزیکال به صورت فواره‌ای و یا حتی دیواری پارچه‌ای عرضه می‌شوند که در هنگام رقص با موسیقی، نمای بهتری از آب را به شما نمایش دهند. همچنین برخی از آبنماهای موزیکال به همراه نورپردازی عرضه می‌شوند که باعث می‌شود بتوانید در هنگام گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان، از تماشای رقص آب، با وجود نورهایی که با جریان آب هماهنگ می‌شوند، لذت ببرید. آبنماهای موزیکال یکی از پرطرفدارترین مدل‌های اجرای آبنما در روف گاردن هستند که معمولاً به طور خودکار و با موسیقی تنظیم می‌شوند و هر زمان که نیازی به تنوع دارید، نیازی برای تنظیم مجدد آن‌ها ندارید.

آبنمای آتشین

از ابتدای تاریخ، آب و آتش در تضاد بزرگی بودند و معمولاً از یکدیگر به دور نگه داشته می‌شدند. هر دوی آن‌ها، به طور جداگانه در زیبایی بخشیدن به زندگی انسان‌ها نقش داشته‌اند آب در المان‌هایی نظیر آبنما و آتش در المان‌هایی نظیر مشعل تزئینی. اما اگر آب و آتش در کنار یکدیگر قرار گیرند، منظره‌ای بسیار زیبا و شگفت‌انگیز خلق می‌کنند. آبنمای آتشین یکی از زیباترین‌ها در طراحی آبنما در روف گاردن است که  آب و آتش، این دو عنصر در تضاد را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

به نظر می‌آید که آب و آتش، هنوز هم نتوانسته‌اند در کنار یکدیگر و در آرامش قرار بگیرند؛ زیرا در آبنمای آتشین، آب به شکل فواره‌ای به بالا پرتاب می‌شود و آتش می‌گیرد و درنهایت می‌سوزد! جدال آب و آتش همیشه زیبا بوده و چه بسا که این زیبایی با موسیقی همراه باشد. برخی از آبنماهای آتشین به صورت موزیکال ساخته می‌شوند و همانطور که در توضیحات آبنمای موزیکال نوشته شده است، آب با موسیقی هماهنگ می‌شود و می‌رقصد؛ اما این بار شاهد رقص آب و آتش هستیم که یکی از زیباترین طرح‌هایی است که می‌توانید به عنوان آبنمای روف گاردن از آن استفاده کنید.

سخن آخر

همیشه به یاد داشته باشید که بهترین آبنمای روف گاردن ترکیبی از تمامی موارد ذکر شده و طبق سلیقه شخص شما است. شما می‌توانید ترکیبی از یک آبنمای متحرک موزیکال را به صورت آبنمای آتشین داشته باشید و یا آبنمایی ثابت و دیواری داشته باشید که در کمال سادگی، آرامش بیشتری برای شما به وجود می‌آورد. از همراهی شما تا انتهای نوشتار انواع آبنمای روف گاردن سپاس‌گزار هستیم.

 

 

برچسب ها موضوعات , گوناگون ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 1,107
  • بازدید کلی : 4,787